Reageert jouw kind niet altijd even handig in het contact met andere kinderen?

Wil jouw kind samenspelen en samenwerken met andere kinderen maar loopt hij/zij hierin vaak vast?

Geef jouw kind dan op voor de sociale vaardigheidstraining ‘Cool Kids!’ 

De eerstvolgende groepstrainingen starten op:

groep 6 tot 9 jaar start op woensdag 11 april 2018

groep 9 tot 12 jaar start op woensdag 11 april 2018

Er kunnen max. 7 deelnemers per groep meedoen.

 Voor wie is deze sociale vaardigheidstraining?

De training is voor veel kinderen nuttig en toegankelijk.

In het bijzonder is de training helpend voor kinderen die:

  • vastlopen tijdens het samenspelen of samenwerken en geen idee hebben wat ze zelf onhandig aanpakken.
  • vastlopen tijdens het samenspelen of samenwerken en wel weten dat ze zelf dingen zeggen en/of doen die onhandig zijn, maar niet weten hoe ze het dan anders kunnen aanpakken/oplossen.
  • heel gevoelig zijn en snel geraakt zijn door onaardige opmerkingen of onaardig gedrag van andere kinderen. Ze reageren vanuit hun (hoog)gevoeligheid dan snel emotioneel waardoor ze het alleen maar erger/groter maken. Ze worden bv. boos en worden fysiek of gaan onhandige woorden gebruiken of schreeuwen.
  • makkelijk uit te lokken zijn, wat hen natuurlijk interessant maakt om te plagen/pesten.
  • op andere kinderen bepalend/bazig over kunnen komen (zonder dat ze dit weten en/of willen)
  • het lastig vinden om zich ‘aan te passen’ aan plannen/wensen van een ander kind. Ze willen graag zelf de touwtjes in handen hebben.
  • op een onhandige manier het laten weten wanneer ze iets oneerlijk of niet goed vinden.
  • meer rekening mogen houden met gevoelens en/of wensen van een ander kind. Ze zijn erg gevoelig voor hun eigen gevoelens en/of wensen maar mogen ook meer aan de wensen en gevoelens van een ander kind gaan denken.

Wat gaan kinderen leren in deze training…

Kinderen leren…

  • ook naar de wensen en de gevoelens van de ander te kijken
  • op een goede manier hun grenzen aan te geven (vriendelijk en duidelijk)
  • de grenzen van de ander aanvoelen & eerder accepteren
  • oplossingen te zoeken tijdens lastige sociale situaties (bv. meningsverschil of een ruzie)
  • omgaan met feedback (geven & nemen)
  • omgaan met boze of verdrietige gevoelens 
  • dingen minder persoonlijk te nemen / dingen minder snel aan te trekken
  • situaties op een positievere manier te bekijken (waardoor je je eerder rustig en fijn voelt)
  • stomme situaties eerder los te laten en verder te gaan
  • beter te kijken naar het effect van hun eigen gedrag op de ander.
  • om te kunnen wisselen van rol (bv. van leiden naar volgen).

Praktisch

Data

8 groepsbijeenkomsten

  • woensdag 11 april 2018
  • woensdag 18 april 2018
  • woensdag 25 april 2018
  • (geen op 2 mei)
  • woensdag 9 mei 2018
  • woensdag 16 mei 2018
  • woensdag 23 mei 2018
  • (geen op woe 30 mei)
  • woensdag 6 juni 2018
  • woensdag 13 juni 2018

 

Tijdstip

Tijdstip leeftijd 6 tot 9 jaar:
14:00 tot 15:30

Tijdstip leeftijd 9 tot 12 jaar:
16:15 tot 17:45

Is jouw kind 9 jaar?
Dan kan je kiezen kiezen uit beide groepen.

 

Locatie

De training wordt gegeven:

Scouting gebouw  Beuningen
Reekstraat 13
6551 DR Weurt
(naast Nijmegen)

Het doelgesprek + bijeenkomst op 6 juni
+ oudersessies + eindgesprek
worden gegeven:

Praktijk Trotse Pauw
Burg. Geradtslaan 4
6641 ZX Beuningen
(naast Nijmegen)

Heb je interesse voor jouw kind in de sociale vaardigheidstraining?

Vraag nu een gratis doelgesprek aan om te kijken of deze training past bij wat je kind nodig heeft. Klik op de button of mail naar: info@psycholoogvankaathoven.nl

 

Welke methode wordt er gebruikt?

Het is een training waarbij modeling een belangrijk onderdeel is. Modeling betekent dat ik kinderen op een sprekende manier laat zien hoe je in een situatie op verschillende manieren kunt reageren. En dat sommige manieren niet handig zijn, en anderen wel. Ik gebruik hiervoor de methode: ‘De 5 dieren’. Elk dier heeft 3 vormen: 2 onhandige en 1 handige.
Daarna gaan kinderen zelf ervaren hoe het voelt om elke vorm te zijn en hoe het overkomt op de ander wanneer je deze vorm inneemt. Kinderen gaan dan bijvoorbeeld ervaren hoe het eruitziet en voelt wanneer je een handige leeuw bent. Door middel van positieve opbouwende feedback leren deelnemers een handige leeuw te laten zien.

Het ervaren van de verschillende vormen van elk dier (in dit voorbeeld de kleine, handige en grote leeuw) wordt spelenderwijs gedaan. Vaak wordt het in een leuke spelvorm aangeboden.

Situaties oefenen

Nadat we spelenderwijs bepaalde sociale vaardigheden hebben geoefend gaan we deze toepassen op veelvoorkomende situaties die uitdagend voor je kind kunnen zijn (bv. afgewezen worden, je vindt iets oneerlijk, iemand wordt boos, iemand wilt niet doen wat jij graag wilt doen etc). Je kind leert spelenderwijs hoe hij anders in deze situatie kan reageren dan de (onhandige) manier waarop hij het tot nu toe altijd doet.

Door de situaties te oefenen in een spelsituatie kan je kind op een veilige manier oefenen met situaties die voor hem wat spanning geven. Het kan zijn dat je kind emotioneel reageert tijdens oefeningen, maar dat is juist goed. Dan ervaart hij de situatie namelijk echt en kunnen we echt dingen leren. Ook kan ik tijdens de oudersessies teruggeven wat ik gezien heb. 

Kinderen die meer rekening met zichzelf mogen gaan houden zijn welkom bij
de weerbaarheidstraining ‘Ik kom voor mijzelf op!’
Klik hieronder voor deze training.

Klik hier voor de weerbaarheidstraining ‘Ik kom voor mijzelf op!’

Weet je niet welke training het beste bij je kind past? Geen probleem.
Maak een afspraak voor het gratis doelgesprek en ik kan adviseren of de weerbaarheidstraining of de sociale vaardigheidstraining meer helpend voor je kind zal gaan zijn.

Wat gaan we doen in de training?

Op een leuke, speelse en laagdrempelige manier wordt er met de thema’s gewerkt in de groep. We werken met fysieke opdrachten en (psycho-educatief) spel, maar ook met gespreksoefeningen, rollenspellen, muziek, creatieve opdrachten en visualisatie en ontspanningstechnieken. Een leuke en diverse training waarin we weinig stilzitten!

We gaan ervaringsgericht leren. 

Wie is de trainer?

Ik ben Rosanne van Kaathoven (1986) en ben kinder- en jeugdpsycholoog.
Aan de universiteit van Amsterdam ben ik afgestudeerd met een master in de klinische psychologie.
De post-master Cognitieve Gedragstherapie voor kind en jeugd heb ik in Arnhem aan de Cure&Care afgerond.
Sinds februari 2012 heb ik mijn eigen praktijk: Praktijk Trotse pauw.

Naast het geven van deze weerbaarheidstraining begeleid ik ook individueel  kinderen en jongeren van 5 tot 21 jaar bij verschillende hulpvragen.
Voordat ik mijn eigen praktijk startte werkte ik in een GZ instelling: psyQ in Den Haag, waar ik jongeren therapie gaf.
Sinds 2015 verzorg ik op middelbare scholen (o.a Stedelijk Gymnasium in Nijmegen) ook de Brugklastraining en de Training Handig Communiceren.
Ook heb ik via de kindertelefoon workshops gegeven op middelbare scholen. 

Iets over mij prive?
Ik houd van reizen naar Latijns-Amerikaanse landen en ik dans graag (Latijns-Amerikaanse stijlen).
Ik heb (nog) geen eigen kinderen.

Ik werk bij iedere groep samen met een co-trainer. Deze wisselt per groep.

Locatie sociale vaardigheidstraining kinderen 

Deze training wordt gegeven in:

Het scoutinggebouw van Beuningen (binnen in de zaal + buiten)
(op 6 juni wordt hij gegeven in praktijk Trotse Pauw)

Deelname ouders

Ouders worden actief bij de training betrokken:

  • Na iedere groepsbijeenkomst (1 tot 7) ontvangen kinderen een uitgebreide lesbrief waarin de stof van die bijeenkomst staat. Ook staan er huiswerkopdrachten in voor die week.
    Het is belangrijk dat ouders deze lesbrieven met hun kind goed doornemen.
  • Bij deze training zit 2 x een oudersessie (1 uur). Met beide ouders denk ik mee over hoe ze hun kind kunnen ondersteunen met zijn hulpvraag. Ook denk ik mee over hoe ze bepaalde situaties waarin ze in de thuissituatie met hun kind vastlopen anders kunnen aanpakken.
  • Ouders ontvangen per mail video’s met tips over hoe ze hun kind kunnen ondersteunen bij het sociaal vaardiger worden.Ouders zijn niet bij de groepsbijeenkomsten aanwezig. Die worden alleen door de kinderen gevolgd.

Groepsgrootte & trainers

Deze training heeft een maximum van 7 deelnemers per groep.

Jongens en meisjes zijn gemengd.
Er zijn 2 trainers per groep. Als hoofdtrainer werk ik samen met een co-trainer.
Ik werk met verschillende co-trainers. Het kan een kindercoach zijn, een maatschappelijk werker / social worker i.o of leerkracht.

Video’s voor impressie 

Heb je interesse voor jouw kind in de sociale vaardigheidstraining?

Vraag nu een gratis doelgesprek aan om te kijken of deze training past bij wat je kind nodig heeft. Klik op de button of mail naar: info@psycholoogvankaathoven.nl

 

Programma groepstraining

Les 1

Contact maken

  • Hoe maak je een leuke (eerste) indruk op de ander?
  • Hoe toon je interesse in de ander?
  • Hoe stel je op een fijne manier een vraag aan de ander?
  • Hoe zorg je ervoor dat je mee kan spelen?
  • Hoe ga je op een handige manier bij een groepje staan?

Les 2

Samenspelen doe je samen

  • Hoe speel je samen op een manier dat voor beiden leuk is?
  • Samenspelen is ‘teamwork’
  • Hoe kun je jouw eigen idee op een fijne manier vertellen?
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat de ander het ook leuk vindt?

Les 3

Jouw grens & zijn grens

  • Hoe laat je merken dat je iets niet leuk vindt?
  • Hoe reageer je handig op een onaardige opmerking?
  • Hoe reageer je handig op onaardig gedrag (bv. iemand pakt iets af, iemand liegt, iemand duwt)
  • Hoe kun je de grens van de ander herkennen & respecteren?

Les 4

Grenzen 2 & Handig overleggen

  • Wat kun je doen als de ander doorgaat en niet stopt?
  • Hoe kun je inleven in de ander? (Een verhaal heeft 2 kanten)
  • Hoe jij reageert heeft invloed op hoe de ander weer terugreageert (actie -> reactie & spiegelgedrag)
  • Hoe kun je handig overleggen?
  • Hoe kun je elkaar goed begrijpen?

Les 5

Omgaan met boze en verdrietige gevoelens

  • Wat zijn gevoelens?
  • Waarom hebben we gevoelens?
  • Wat kun je doen om jezelf weer rustig te voelen?
  • Hoe kun je jezelf rustig denken?
  • Hoe kun je zorgen dat, wanneer je geirriteerd bent, je niet woedend wordt?
  • Hoe kun je op een handige manier laten zien dat je boos bent?

Les 6

Ruzie oplossen

  • Hoe kun je een ruzie oplossen?
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat je minder vaak ruzie hebt?
  • Waarom hebben kinderen ruzie?
  • Hoe kun je handig ruzie maken?

Les 7

Jouw mening & zijn mening

  • Hoe kun je handig jouw mening geven?
  • Wat kun je doen als je ergens niet mee eens bent?
  • Hoe kun je iets afspreken wat voor beiden goed voelt?

Les 8

Alles herhalen 

  • ‘Toets’ : Wat weet je nog?

Kosten voor deelname zijn: 450,-

Inbegrepen zijn:

  • Gratis doelgesprek met deelnemer + beide ouders (30-40 min)
  • 8 groepsbijeenkomsten van 1,5 uur op de woensdag
  • Uitgebreid lesmateriaal met o.a huiswerkopdrachten
  • 9 video’s voor ouders met tips
  • 2 x tussentijdse individuele sessie met beide ouders (zonder deelnemer) (1 uur)
  • Eindgesprek met deelnemer en ouder(s) (45 min)

We starten woensdag 11 april 2018
Doet jouw kind met ons mee?

Heb je interesse voor jouw kind in de sociale vaardigheidstraining?
Vraag nu een gratis doelgesprek aan om te kijken of deze training past bij wat je kind nodig heeft. Klik op de button of mail naar: info@psycholoogvankaathoven.nl

Veelvoorkomende vragen

Hoe werkt de betaling?

 

 

 

Wanneer jullie na het gratis doelgesprek besluiten om je kind op te geven voor de sociale vaardigheidstraining dan kun je het totaalbedrag overmaken. Pas wanneer ik deze ontvangen heb is de aanmelding definitief.
Na ontvangt van de betaling stuur ik ouder per mail de bevestiging dat ik de betaling ontvangen heb.
De betaling wordt middels overmaking gedaan. Het is niet mogelijk om contact te betalen.
Na afloop van de gehele groepstraining ontvangen ouders per mail de (reeds betaalde) factuur.
Ouders ontvangen dus niet voorafgaand aan de groepstraining de factuur.

 

Kan deze training vergoed worden?

 

 

De weerbaarheidstraining kan mogelijk vanuit de aanvullende zorgverzekering vergoed worden. Deze dienst valt onder de ‘alternatieve geneeswijzen’, en dan ‘psychosociale zorg’. Het valt dus NIET onder de ‘psychologische zorg’ (die in de basisverzekering zit). 

De weerbaarheidstraining wordt niet vanuit de basisverzekering vergoed. Wanneer je kind aanvullend verzekerd is wordt het mogelijk vanuit de aanvullende zorgverzekering vergoed.

Lees bij ‘Ik ben aanvullend verzekerd. Hoe werkt de vergoeding’ meer.

Er zijn sommige ouders geweest die het voor elkaar gekregen hebben dat de gemeente de sova-training vergoed. Wanneer je dit zelf wilt uitzoeken of dit voor jullie ook mogelijk is kun je dit doen. Ik kan je hier niet bij helpen. Ik weet wel dat dit een ongelofelijk gedoe kan zijn. 70% van de ouders betaalt deze training overigens gewoon zelf. De andere 30% krijgt het vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering of via de gemeente.

 

 

Ik ben aanvullend verzekerd. Hoe werkt de vergoeding?

 

 

 

Deze dienst valt onder de aanvullende zorgverzekering, ‘alternatieve geneeswijzen’ en dan ‘psychosociale zorg’. Hij valt NIET onder de ‘psychologische zorg’ die onder de basisverzekering valt!

Na afloop van de groepstherapie kun je online de factuur indienen op de site van je zorgverzekeraar. Je ontvangt dan het bedrag waar je recht op hebt terug van je zorgverzekeraar. Dit betekent dat je de factuur voor de groepstherapie voorschiet en het later terug kan krijgen van de zorgverzekeraar. Je bent zelf verantwoordelijk om zelf van te voren uit te zoeken op welk bedrag u recht hebt. Het is belangrijk dat je vermeld dat het om ‘groepstherapie psychosociale zorg’ gaat. Wanneer je spreekt met uw zorgverzekeraar spreek dan NIET over ‘groepstraining’, ‘cursus’, ‘sociale vaardigheidstraining’, ‘sova’, ‘sociale vaardigheden’, weerbaarheid’ of ‘assertiviteit’, dan zal de groepstherapie niet vergoed worden. Gebruik deze termen dus NIET. Gebruik alleen de term ‘groepstherapie psychosociale zorg’. Je kunt in DIT overzicht opzoeken of zijn/haar zorgverzekeraar de training (gedeeltelijk) vergoed. Wanneer volgens het overzicht de zorgverzekeraar vergoed maar je iemand aan de telefoon krijgt die aangeeft dat het niet vergoed wordt omdat  ‘alle jeugd tot 18 jaar via de gemeente loopt’, dan hebben zij het fout! Je kunt dan zeggen dat deze ‘groepstherapie psychosociale zorg’ NIET valt onder ‘psychologische zorg’ maar onder ‘psychosociale zorg’. Je kunt dan het beste op een later moment terugbellen en hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die begrijpt hoe het werkt. Let op: Vaak wordt er per sessie een maximum bedrag vergoed. Vaak is dit bedrag rond de 40,-. per sessie. Wanneer je kind per jaar recht heeft op meer dan 450,- euro vergoeding met een maximum bedrag van 45,- per sessies dan betekent dit dat deelname aan deze groepstherapie voor jouw kind volledig vergoed wordt. Heeft jouw kind minder dan 450,- per jaar en/of minder dan een max. van 45,- per dag recht op vergoeding dan krijg je een (groot) gedeelte van de groepstherapie vergoed.
Ik kan evt. de 2 ouderssessies en het eindgesprek ook op de naam van 1 ouder zetten. Dan ontvang je 2 facturen. Op deze manier kun je vaak een groter bedrag vergoed krijgen. 

Mijn registraties en lidmaatschappen:

AGB-code zorgverlener: 90058750

AGB-code praktijk: 90058751

NFG registratie, vakgroep VPMW: 8046

RBCZ registratie: 810251R

p.s 70% van de deelnemers is niet aanvullend verzekerd (of hun zorgverzekering staat niet in het overzicht vergoedingen zorgverzekeraars wat ik hierboven gedeeld heb). In dit geval betalen de ouders van de deelnemers deelname aan deze groepstraining zelf. Ouders betalen dus voorafgaand aan de groepstraining. Achteraf ontvangen ze een (‘reeds betaald’) factuur, deze kunnen ze dan online indienen op de site van de zorgverzekeraar. Enkele eerdere deelnemers hebben het weten te regelen dat het door de gemeente vergoed werd. Dit is iets wat je zelf moet uitzoeken en waar ik niet over ga. Ik weet wel dat dit vaak een heel geregel en gedoe is. Sommige ouders kregen het via een PGB vergoed.

 

 

 

Wat komt er op de factuur?

 

 

 

Op de factuur komt te staan: ‘ Groepstherapie psychosociale zorg’. 

De 8 data van de groepsbijeenkomsten met het tijdstip komt erop te staan. Hierachter staat: ‘groepstherapie psychosociale zorg’.

Ook de data van de tussentijdse individuele sessiea + het eindgesprek komen erop te staan. Hierachter staat ‘individueel consult psychosociale zorg’.

De data van het gratis doelgesprek komt er niet op te staan.

Er zijn 11 contactmomenten: 8 x groepssessie kinderen + 2 x oudersessie + 1x eindgesprek
Het totaalbedrag wordt dus door 11 data gedeeld (8 groepsbijeenkomsten + 2 tussentijdse oudersessies + 1 eindgesprek).
bv. Wanneer je per sessie bv. max. 40,- vergoed krijgt met een totaal van 400 per jaar, krijg je dus het grootste gedeelte vergoed.
Want: 450,- / 11 = 40,91 per contactmoment (11 contactmomenten in totaal)
Dit bedrag komt achter de 10 data op de factuur te staan: 40,91. Achter 1 datum komt: 40,90 te staan. In totaal dus 450,-

Wanneer je 2 facturen wilt (omdat je de 2 oudersessies en het eindgesprek op een aparte factuur op de naam van een van de ouders wilt hebben, geef dit dan bij het doelgesprek aan. Je kunt op deze manier vaak een groter gedeelte vergoed krijgen van de training.
Dan komt op op de factuur op naam van het kind : 8 x 40,91 en op de factuur op naam van een van de ouders 3 x 40,91. (of eigenlijk 2x 40,91 en 1x 40,90)

Kort samengevat: de totale kosten voor de gehele groepstherapie zijn 450,- . Hier komen geen extra kosten meer bovenop.

 

 

 

Ik weet niet zeker of deze training is wat mijn kind nodig heeft. Wat nu?

 

 

 

 Hiervoor is het aanmeldformulier en het doelgesprek. Wanneer ik op basis van het aanmeldformulier zie dat deze training niet is wat je kind nodig heeft dan geef ik dit aan. Wanneer ik op basis van het doelgesprek zie dat deze training niet is wat je kind nodig heeft geef ik dit ook aan. Dit kan ik niet middels een telefonisch contact adviseren.

 

 

Mijn kind wilt niet meedoen met deze training. Wat nu?

 

 

Tijdens het doelgesprek kan ik onderzoeken wat je kind onzeker maakt en/of waar de weerstand vandaan komt. Het kan zijn dat je kind het spannend vindt om mee te doen en vanuit deze onzekerheid weerstand voelt voor deze training. We onderzoeken dan samen de gedachten/verwachtingen die ten grondslag liggen aan zijn onzekerheid of weerstand. Denkt je kind dat er niemand in de groep zit zoals hij? Denkt je kind dat zo’n training toch geen zin heeft? Denkt je kind dat het saai is, of moeilijk? Voelt je kind zich ‘anders’ doordat hij met een training meedoet (en wil hij zich niet ‘anders’ voelen)? Vind je kind het zonde van zijn tijd? Samen onderzoeken we in het doelgesprek zijn bezwaren/onzekerheden en kunnen we kijken of we deze kunnen weerleggen.

 

Mijn kind ziet het probleem niet. Hij vindt dat hij de training niet nodig heeft. Wat nu?

 

Tijdens het doelgesprek gaan we hierover dan in gesprek. Het kan moeilijk voor je kind zijn om open te zijn over zijn probleem. Dit omdat je kind dan voelt dat er daarna dan iets van hem verwacht gaat worden (namelijk dat hij aan zijn probleem gaat werken). Dus het kan vermijding zijn om een probleem te ontkennen. Soms komt het ook voor dat een kind echt geen probleem ervaart, en is het meer een probleem voor de ouders dat hun kind geen behoefte heeft aan vrienden (bijvoorbeeld).

Mijn kind heeft liever individuele begeleiding, maar mij lijkt een groep meer leerzaam. Wat nu?

 

Dit hoor ik heel vaak. Individueel kan veiliger aanvoelen voor een kind. Maar wanneer het voor je kind een uitdaging heeft in het contact met leeftijdsgenoten is het erg effectief om dan juist voor een groepstraining te kiezen. Dit kan erg spannend zijn, dat is nu juist precies het probleem. En juist daarom is een groepstraining een handige keuze. Door dingen aan te gaan die spannend zijn groeit je zelfvertrouwen en verminderd je angst. 

 

Mijn ex wilt geen toestemming geven voor de training. Wat nu?

 

Voor tiener t/m 15 jaar heb ik toestemming nodig van beide gezaghebbende ouders. Boven de 15 is er maar van een gezaghebbende ouder toestemming nodig.

Mijn kind is matig begaafd. Kan mijn kind meedoen?

Nee. Deze training is geschikt voor kinderen met een IQ v.a 90 tot 120. 

Komt er een schriftelijke evaluatie?

 

 Er zit géén schriftelijke eindevaluatie inbegrepen bij deze groepstherapie. Mocht u hieraan behoefte hebben dan kunt u dit voorafgaand aan de start van de training aangeven. Kosten voor het opstellen van een schriftelijk eindverslag zijn 62,-

 

Waarvoor is het gratis doelgesprek?

 

Het gratis godelgesprek is met de deelnemer en beide ouders samen. Dit gesprek duurt 30 tot 40  minuten. Het doel van dit gesprek is om te kijken of groepstraining aansluit bij de hulpvraag van je kind.

Het doelgesprek is gratis. Na dit gesprek besluiten ouders of hun kind mee gaat doen met de training.

 

Waaruit bestaat het lesmateriaal?

 

 

Na iedere bijeenkomst krijgt je kind het lesmateriaal mee wat bij die les hoort. Het is uitgebreid lesmateriaal bestaande uit meerdere pagina’s. Je kind ontvangt een klapper waar hij deze in kan bewaren. Ouders nemen het lesmateriaal met hun kind samen thuis goed door, voorafgaand aan de volgende bijeenkomst. Bij iedere bijeenkomst zijn er een of meerdere huiswerkopdrachten. Het is belangrijk dat ouders deze samen met hun kind doornemen.

Ook ontvangen ouders video’s met tips over hoe ze op een positieve manier hun kind kunnen benaderen in bv. conflictsituaties.

 

 

Wat houdt het tussentijdse oudergesprek in?

 

 

Bij deze training zit 2x  oudergesprek. Tijdens dit gesprek denk ik graag met jullie mee over hoe jullie in bepaalde situaties jullie kind kunnen ondersteunen bij zijn of haar hulpvraag. Ook in situaties waarin jullie vastlopen in het contact met je kind denk ik graag mee. De bedoeling is dat ik jullie wat concrete handvatten mee kan geven die jullie in de thuissituatie kunnen toepassen. Het is handig om specifieke vragen of situaties van te voren op te schrijven en deze mee te nemen naar het oudergesprek. 

 

 

Wil je jouw kind aanmelden voor deze groepstraining?

Leuk! Hoe doe je dat? Klik hieronder op de button ‘Ja, ik wil graag een gratis doel gesprek plannen!’ 

OF

Stuur een mail naar: info@psycholoogvankaathoven.nl

Gebruik als onderwerp: aanmelden sociale vaardigheidstraining woensdag 11 april 2018

Vermeld in de mail de volgende gegevens:

  • Naam+ achternaam deelnemer
  • Geboortedatum deelnemer
  • Met welke groep je kind mee wilt doen  (6 tot 9 of 9 tot 12 jaar)

Ik neem dan spoedig per mail of telefoon contact met je op voor het maken van een afspraak voor het gratis doelgesprek.
Ik zal jullie per mail dan ook het aanmeldformulier voor dit doelgesprek mailen. 

Na het gratis doelgesprek kunnen jullie besluiten of je kind mee gaat doen met de training.

Kosten voor deelname zijn: 450,-

Inbegrepen zijn:

  • Gratis doelgesprek met deelnemer + beide ouders (30-40 min)
  • 8 groepsbijeenkomsten van 1,5 uur op de woensdag
  • Uitgebreid lesmateriaal met o.a huiswerkopdrachten
  • 9 video’s voor ouders met tips
  • 2 x tussentijdse individuele sessie met beide ouders (zonder deelnemer) (1 uur)
  • Eindgesprek met deelnemer en ouder(s) (45 min)

We starten woensdag 11 april 2018
Doet jouw kind met ons mee?

Heb je interesse voor jouw kind in de weerbaarheidstraining?
Vraag nu een gratis doelgesprek aan om te kijken of deze training past bij wat je kind nodig heeft. Klik op de button of mail naar: info@psycholoogvankaathoven.nl